سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا اسلام مراوده با غیر مسلمانان را منع کرده؟

آیا اسلام مراوده با غیر مسلمانان را منع کرده؟

   در برخی محافل بحثهائی می شود مبنی بر اینکه آیا اسلام مراوده با غیر مسلمانان را جایز می داند یا خیر. در این باره روایتی از امام صادق (ع) نقل می شود.

   زکریّا بن ابراهیم گوید: من نخست نصرانی بودم. بعد از آن که مسلمان شدم، پس از فراغت از اعمال حج حضور امام صادق(ع) رسیده، عرض کردم:« ... پدر و مادر و خانواده ام نصرانی‌اند، مادرم نیز نابیناست آیا می توانم با آن ها باشم و در یک ظرف با آنان غذا بخورم؟» حضرت پرسیدند:

   «گوشت خوک می خورند؟» عرض کردم: «نه ، با آن تماس هم نمی گیرند.» فرمودند: «اشکالی نیست. مواظب مادرت باش و با او خوش رفتاری کن. و چون بمیرد، او را به دیگری وامگذار و خویشتن به کارهایت بپرداز... »

   هنگامی که به کوفه رفتم نسبت به مادرم مهربانی کرده، خود به او غذا می‌دادم... و خدمتش می‌کردم. روزی مادرم گفت: «پسر جان، هنگامی که دین مرا داشتی چنین رفتار نیکویی از تو نمی‌دیدم؟ ... دین تو بهترین دین است، آن را بر من عرضه دار !» اسلام را به او عرضه داشته، آداب آن را به او آموختم. نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء را ادا نمود و در همان شب بیمار گشت و گفت: «فرزندم ! آن چه به من آموختی تکرار کن. برایش تکرار نمودم او نیز آن ها را تکرار کرده و از دنیا رفت!...»( کافی : 2/128 ح 11.)